Bloemkool havermout ontbijt met rood fruit

Hoe geweldig is dit bakje!! Het is eigenlijk een sleutelbakje. In een verveelde bankhangbui ‘ineens’ online gekocht. Geen idee wat ik met een sleutelbakje moet en toen hij binnen kwam keek zelfs ik verbaasd op. OMG!
Maar inmiddels is mijn gevoel voor dit nijlpaardbakje 180 graden gekeerd en staat ie trots op mijn kast! (erin is geen optie want onmogelijk om mee te stapelen ­čśë ) En een beetje humor bij je ontbijt is altijd een goed idee, nietwaar!

Ik at er deze keer een heerlijke bloemkool-havermout combi in, gezoet met m’n nieuwe vegan aardbeien prote├»nepoeder van Zumub. Dit prote├»nepoeder is gemaakt van kikkererwten. Niet te zoet, ietwat droog (door de kikkererwten), maar in een mix met andere ingredi├źnten merk je daar niets meer van. Aanrader!

How to:
– Snij 150 gr verse bloemkool met een flink met heel klein (of gebruik kant-en-klare bloemkoolrijst).
– Meng de bloemkool in een mengkom met:
– 200 ml rijstmelk (of andere plantaardige melk)
– 20 gr vegan aardbeien prote├»nepoeder (Zumub)
– 20 gr havermout
– Meng alles goed en zet je mengsel vervolgens in een afgesloten bakje een nachtje in de koelkast om in te dikken.
– De volgende ochtend roer je je bloemkool-havermoutje nog even door en schep het vervolgens in een nijlpaard.
– Schep er ca. 60 gr rood fruit mix (vers of diepvries) naast en versier je ontbijt met een paar stukjes verse kokosnoot.
– Feestje!

Voedingswaarden (bij benadering):
– 436 kcal
– 45,9 gr koolhydraten
– 15,6 gr vetten
– 22,6 gr eiwitten

Leave a Comment