Pompoen banaan protein muffins

Zin om iets lekkers te bakken? Try this! Een combinatie van of variant op bananenbrood of pumpkin pie. Ik hou van muffins omdat het van die handige meeneemporties zijn. Ideaal als snack of lunch op je werk bijvoorbeeld. En met extra eiwitten (en wat minder suiker) voor de sporters onder jullie. Vers uit de oven zijn ze het aller- allerlekkerste šŸ˜‹.

Ingrediƫnten voor 6 flinke muffins:
– 385 gr pompoen
– 50 gr broodmix bruin AH Vrij van Gluten
– 1 banaan
– 2 eieren
– 2 schepjes proteĆÆnepoeder Whey perfection vanilla almond
– 1el koek en speculaaskruiden
– 1el kaneel
– 10 gr lijnzaad

How to:
– Snij de pompoen in 4-en en leg voor ca. 45 min in de oven.ā€”> hierna laat de schil supergemakkelijk los.
– Haal de schil van de pompoen en doe ca. 400 gr pompoen in grove stukken in een beslagkom. Heb je nog pompoen over? Geen nood, daar maak je gewoon voor morgen een lekkere overnight oats of smoothie mee šŸ‘ŒšŸ» .
– Snij een banaan in stukken en voeg toe aan de pompoen.
– voeg 2 eieren toe.
– Pureer nu alles met een staafmixer en voeg daarna de rest van de ingrediĆ«nten toe.
– Goed mengen met een vork.
– Schep het beslag in een ingevette (olie of bakspray) muffinvorm en bak je muffins in ca.25 min., oven op 175 graden, gaar. 

Voedingswaarden per muffin (o.b.v. 6 muffins en bij benadering):
– 128 kcal 
– 12,1 gr koolhydraten 
– 3,6 gr vetten 
– 10,8 gr eiwitten
 



Leave a Comment