Zoete aardappel wortel choco ontbijtbowl

Wist je dat je ook zoete aardappel prima kunt verwerken in een ontbijtbowl? Huh? Ja echt!
Want deze zoete knolletjes zijn power voor je lijf! –>
Zoete aardappel is rijk aan vitamine A, B6, C, kalium en mangaan en bevat veel vezels. Ze dragen bij aan een gezonde darmflora vanwege de vezels en antioxidanten.  Het is een gezonde, koolhydraat rijke bron van energie met een lage GI (glycemische index). Hierdoor hou je een stabiele bloedsuikerspiegel. Voor sporters is kalium een belangrijk mineraal, dat een grote rol speelt bij spiercontrole, elektrolytenbalans en zenuwfunctie. 

Nog niet overtuigd? Zoete aardappelen zijn gewoon super lekker en heel eenvoudig te bereiden. Je kunt ze namelijk gewoon met schil en al eten, waardoor de positieve effecten optimaal worden benut.

In dit ontbijtje combineerde ik de zoete aardappel met wortel, havermout en chocola en deed ook nog eens wat walnoten on top. Lekker zacht en zoet en crunchy en lauwwarm. En lekker vullend, dus weer genoeg energie voor een ochtendje werken of een goeie morning workout šŸ‘ŠšŸ».

How to:
– Snij 1 zoete aardappel (ca.120 gr) in kleine blokjes en kook deze tot ze zacht zijn. Giet het water af en prak de aardappel met een vork tot puree.
– Rasp een flinke wortel (ca.100 gr) en voeg deze bij de puree.
– Doe nu 150 ml ongezoete amandel- of sojamelk, 20 gr (glutenvrije) havermout en 25 gr smooth choco protein in je pannetje. Roer alles goed door.
– Schep je havermoutpap in een schaaltje en maak af met een paar walnoten en wat flav drops toffee (My Protein). 
– Heaven in a bowl!

Voedingswaarden (bij benadering):
– 386 kcal
– 47 gr koolhydraten
– 10,3 gr vetten
– 25,9 gr eiwitten.

Leave a Comment